Teknoloji, İnovasyon ve Patent Kulübü

Öncelikle "böyle bir kulüp açabilir miyim?" diye sorarsanız, cevabım evet olacaktır. Peki bu konu ile ilgili resmi bir dayanak var mı Mürsel hocam diye sorarsanız, Millî Eğitim Bakanlığı'nın Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği, okullarda çeşitli öğrenci kulüplerinin kurulmasına olanak tanımaktadır. Yönetmeliğin ekinde yer alan Öğrenci Kulüp Çizelgesi (EK-4) belgesinin sonunda önemli bir açıklama bulunmaktadır:

"Açıklama: Okullarda bu çizelgede yer alan öğrenci kulüpleri dışında da kulüpler oluşturulabilir. Konuları birbirine yakın olanlar birleştirilerek yeni öğrenci kulüpleri kurulabilir."

Bu açıklama, eğitimcilere ve okul yönetimlerine, mevcut çizelgede yer almayan yeni kulüpler kurma konusunda esneklik sağlamaktadır. Dolayısıyla, Teknoloji, İnovasyon ve Patent Kulübü gibi güncel ihtiyaçlara yönelik kulüpler oluşturmak mümkündür.

Teknoloji, İnovasyon ve Patent Kulübüne ait dosyalara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Yeni bir kulüp kurmak için izlenecek yol oldukça basittir. İki seçenek bulunmaktadır:

  1. Sene başındaki öğretmenler kurulu toplantısında sözlü olarak öneri sunmak.
  2. Okul idaresine resmi bir dilekçe vermek.

Bu adımlardan sonra, okul yönetiminin onayıyla yeni kulüp faaliyete geçebilir. MEB Öğrenci Kulüpleri Çizelgesi'nde (EK-4) 12 Eylül 2019 tarihinde bazı güncellemeler yapılmıştır. Örneğin, daha önce "Sivil Savunma Kulübü" olarak adlandırılan kulüp, güncel ihtiyaçlar doğrultusunda "Afet Hazırlık Kulübü" olarak yenilenmiştir. Fakat çizelgenin en altında bulunan ifadede herhangi bir değişiklik olmamış...

Teknoloji, İnovasyon ve Patent Kulübü, öğrencilerin yenilikçi düşünme becerilerini geliştirmek, teknolojik gelişmeleri takip etmek ve özgün fikirler üretmelerini teşvik etmek amacıyla kurulabilir.

Bu kulüp, öğrencilere şu alanlarda destek olabilir:

  1. Teknolojik yenilikleri araştırma ve anlama
  2. Yenilikçi fikirler geliştirme ve projelendirme
  3. Patent süreçleri hakkında bilgi edinme
  4. Proje yönetimi becerilerini geliştirme
  5. Takım çalışması ve işbirliği yeteneklerini artırma
  6. Sunum ve iletişim becerilerini geliştirme

Kulübün faaliyetleri arasında şunlar yer alabilir:

  1. Teknoloji ve inovasyon alanında uzmanların katılımıyla seminerler düzenleme
  2. Yenilikçi proje yarışmaları organize etme
  3. Patent ofisleri ve teknoloji şirketlerine alan gezileri düzenleme
  4. Maker atölyeleri ve robotik çalışmaları yapma
  5. Teknoloji fuarlarına katılım sağlama

Kulüp dosyası, yıllık faaliyet planı ve toplum hizmeti projesi önerisi gibi gerekli dokümanlar hazırlanarak, kulübün resmi olarak faaliyete geçmesi sağlanabilir.

Sonuç:

Teknoloji, İnovasyon ve Patent Kulübü gibi yenilikçi kulüpler, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak önemli platformlardır. Bu tür kulüpler, öğrencilerin gelecekte ihtiyaç duyacakları becerileri kazanmalarına ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmelerine olanak tanıyacaktır.

MEB Öğrenci Kulüpleri Çizelgesi EK-4

Yazar: Mürsel EREN

Kaynaklar:

  1. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=23639&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
  2. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/09/20190912-2.htm
  3. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/25145204_OGRENCI_KULUPLERI_CIZELGESI.pdf
  4. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/06141554_meb_sosyal_etkinlikler_yonetmeligi.pdf

#TeknolojiKulübü #İnovasyonKulübü #PatentKulübü #ÖğrenciKulübü #SosyalEtkinlik #YenilikçiFikirler #TeknolojiVeTasarım #İnovatifDüşünce #YenilikçiProje #ÖzgünFikirler #TeknolojiEğitimi #GeleceğinYenilikçileri #MEBSosyalEtkinlikler #OkulKulüpleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder